För första gången, är jag rädd

Jag har fått min tid hos njurmottagningen nu. Den 23:e mars ska jag läggas in för att göra en njurbiopsi. Jag är aldrig rädd när det kommer till sjukhus, undersökningar och allt som hör till. Men denna gången är jag livrädd. Hade inte ni också varit det om ni fått veta att ni ska genomgå en undersökning då dom måste gå in med nålar och slangar i ryggen för att ta vätska från njuren?! Och allt detta med endast lokalbedövning och muskelavslappnande.. Låter sjukt otäckt, men det är inte det värsta. Det värsta är om det visar sig på provsvaren att jag fått någon kronisk njursjukdom eller liknande. För första gången, är jag rädd! Som tur är fick jag sagt till min läkare att boka in en tid då Tobias inte är och jobbar. Så han kommer vara med mig, som tur är. Här nedanför lägger jag in en länk till en hemsida som förklarar vad en njurbiopso är och hur det går till lite mer ordagrant. Lägger in en bild också på hur en undersökning kan se ut. Som sagt, den 23 gäller det. Wisch me all..

http://www.lio.se/Verksamheter/HMC/Njurmedicinska-kliniken-US/Patientinformation/Undersokningar/Njurbiopsi/


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: