Vädret är inte bra på alla håll..

Kikade in på aftonbladet och kolla dem senaste nyheterna. Läste att det är stora problem med båttrafiken. Ca 50 fartyg sitter fast i isen utanför kapellskär, medan en annan båt från Italien på väg mot Spaninen, Barcelona drabbades av 3 vågor som vart mer än 8 meter höga. Det var Lyxkryssaren Louis Majesty som drabbades av naturens krafter och olyckligtvis omkomm två personer.

Anledningen till att jag skriver om detta är för att min pojkvän Tobias är sjöman och jobbar på båtar. Dock jobbar han inte på några av dessa båtar men blir lite nojjig ändå. Det är riktigt hemskt, tänk människorna i en sådan här situation? Själv hade jag fått panik av att sitta fast mitt ute på havet utan land i sikte. Beundrar dem människor som klarar en sån påfrestande situation och behåller lugnet!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: