inuti mitt huvud..

Pågår just nu en massa tankar. En del bra, en del dåliga. Andra halvkonstiga och de tredje en del jag tycker är fruktansvärt kul/patetiskt, omoget och Gud vet allt. Att människor kan vara omogna, patetiska och svika en är ju ingen nyhet. Den sista idioten är ju dock inte född än så.. Alla gör vi misstag. Och de gör vi för att lära oss utav dem inte upprepa dem. Det finns de som har någonting innan för pannbenet och lär sig, rättar till och ber om ursäkt om en sådan behövs. Sen finns det ju tyvärr den typen av människa som inte förstår och gör samma sak, inte bara en gång till utan oberäkeligt många gånger. Att göra samma fel ännu en gång, fine för mig. Två gånger, okej.. men börja tänk lite. Tre gånger, asso hallå? Förstår du vad du gör för fel, osv. Fyra gånger, 5 gånger, 6 gånger, ja ni fattar. Det är inte okej, inte ens lite! Att göra samma fel, samma misstag, svika och såra en annan människa, en mänsklig invidid sådära är fan inte okej med mig! som sagt, att göra samma fel/misstag om igen ett par gånger, fine. Men efter så många gånger så är det bara sjukt, äckligt, omoget och patetiskt. Och att inte stå till svars för det heller utan bara ignoera det. En viss person sa alltid till mig, skriver det, säger det till andra att man ska stå för det man gjort. Man ska inte låtsas som ingenting. Jag har ett bra ordsråk till denna: "Kasta inte sten i ett glashus" Vilket är exakt vad du gör. Du säger, "man ska inte ta det bakom datorn, via sms/msn osv. Man ska ta det FACE to FACE! Men vet du en sak då? Gör det också, för snacka går ju. Det som gör det hela så rolig är ju att du vågar JU INTE ENS ta det "bakom datan, via sms" Du kan inte ens försvara dig. "Oh, stå för det du gjort" Men gör du det själv då? Även skriver du. Jag vill att jag ska veta vad jag gör fel så jag kan rätta till det. Men lilla gumman. Vad gör du när man säger vad du gör fel till dig? Jo, du hugger tillbaka och börjar gå på och hitta fel för att du inte har någonting att komma med. Istället för att försvara sig själv och "stå på egna ben och vara sig själv som du så fint lägger upp" så gör du raka motsatsen. Därför menar jag, patetisk, orealistisk och allmänt trög. För som sagt, snacka går ju. Men vet du vad?
Handlingar talar högre än ord..


Vill bara passa på och skriva att jag har iallafall fångat din uppmärksamhet. Du sitter och läser detta nu och småflimar för dig själv och säger antagligen i ditt huvud att "hon är fan dum i huvudet" och springer direkt till din "närmaste" vän och säger "OMG! Kolla vad hon har skrivit!" Och därmed lyckades jag hela idén.
Man mår som man förtjänar, så ha det förjävligt.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: