Inspiration



Gud vad man kan tycka till om olika saker. Så många olika åsikter, som krockar också... men det är ju det som gör oss männsikor olika. Låt mig förklara vad som försigår innan för mitt pannben just nu:

Jag kollar många olika bloggar dagligen, vissa tycker jag är bra andra roliga. Vissa tycker jag fullkomligt meningslösa och andra så dumma att dem blir roliga. Jag hämtar inspiration, det vill säga det jag läser hos andra kan väcka mina tankar. Och det gör att någonting dem har skrivit om, vill till exempel jag också skriva om. Eller om dem har en åsikt om något, kanske jag har en annan som jag vill kontra med.. Men är det fel att få inspiration av en annan bloggare? Är inte det något positivt.. eller? Det tycker jag i alla fall. Jag kan hålla med dem som tycker att kopiera eller härma en blogg totalt är helt meningslöst eftersom en blogg ska vara lite personlig. Men dock kunna sno lite ideér och andra tips för att triva bättre med sin blogg. För det är faktiskt så, tycker jag, att när man i dem flesta fall läser något hos någon annan så ringer väckarklockan lite, då snurrar tankarna och man vill själv skriva om det, med det eller emot det. Jag tycker inte det är något fel med att hämta inspration hos någon, hade någon gjort det av mig hade jag bara blivit glad och tänkt "okej, hon gör som jag typ, härligt!" måste ju innebära att han/hon tycker om det? Ni kanske inte håller med, men såhär tycker jag!


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: