Felicia tycker till



Idag ska jag "tycka till" om människor i all allmänhet som tycker synd om sig själv. Då börjar vi!
Människor i dagens samhälle, kan jag tycka, är väldigt bra på att tycka synd om sig själv. Visst är det självklart att man någon gång känner och tycker "att jag förtjänar inte det här" och därefter tycker synd om sig själv. Men personer som tycker synd om sig själv hela tiden, och är väldigt uppmärksamma om att hela världen ska veta det tycker jag är patetiskt. Och nu menar jag inte om man berättar för sina närmaste vänner om hur man mår och hur man har det t.ex. Utan jag syftar mer på personer som skriver det på msn, (namnet) bilddagboken, bloggar, ja alla hemsidor som är tillgänliga att skriva ut på så att säga. Jag kan tycka att det är okej att skriva till exempel: "jag pallar inte med detta" om det läget är så att man har något problem, sjukdom eller konflikt med familj, vänner osv. Men att vara en fjortis och bara skriva, jag orkar inte med livet, finns det en utväg och sånt trams om att man inte pallar leva längre det är bara för mycket! MEN, nu ska jag inte sitta här och låtsas att jag är perfekt, för det är jag inte. Jag har också varit ganska gnällig när det gäller upp och ner gångar genom livet. Men idag, är jag äldre jag har mognat och jag tycker det är löjligt nu mera. Man växer upp, blir äldre och mognar och ser plötsligt saker hela annorlunda - vilket jag har gjort. Men jag får panik på folk som sitter och skriver sina problem överallt och att det är så synd om dem. Det kanske är jätte synd om dem ja, men då får man se till att ta tag i sina probem istället för att sitta och gnälla? Det hjälper ju inte för fem öre.. Som sagt, jag tycker det är löjligt. Gör något åt saken istället, för snacka det går ju..

Detta är inte riktat till någon. Känner du dig träffad är inte det mitt problem. Såhär tycker jag och det står jag för. Finner någon det kränkande eller av något annat slag så hör av dig. Jag tycker såhär, och det är min personliga och "långa" åsikt!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: