Jag har ju häst

Det har jag helt glömt bort att nämna, inte ens när jag började med bloggen så nämnde jag att jag rider och har en egen häst. Och det är ju en ganska "viktigt" eller iallafall rolig information till er som vill ha något hum om vem jag är, vad gör gör/gillar osv.

Som sagt jag har en häst vid namn Quilot, knepigt namn men inte så svårt att uttala som det ser ut. Det uttalas - "Kollott" ingen svårighet med det men jag kallar henne "Klotte"
Hon är ett 14årigt sto, 147.9 i mankhöjd. Hon är brun med svart man och svans. Har vita halvstrumpor, som det kallas i hästvärlden, på båda bakbenen och på höger fram. Hon har en liten liten såkallad stjärna i "pannan"

Hon är en hoppare! Hon älskar att hoppa är lika duktig på det som hon älskar det. Jag däremot tycker mycket om dressyr vilket gör att hon kan vara lite omöjlig ibland men hon är hur duktig som helst ändån!
Hon är född 1996-01-01 men har ingen stamtavla. Födelsedatumen är också okänd egentligen och på hästar som har okänd födelsedatum av någon anledning får därför sin födelsedag den första januari, varför vet jag inte men antagligen för att det är ett enkelt datum? 
Hon är importerad från Holland, därav hennes namn!
Annars en  sprallig tös med en stor personlighet, alla som träffat henne blir kär. Men, hon är ju en "tjej, kärring" och de vet vi alla att vi "tjejer" har våra dagar då vi är omöjliga - min söta polle har också dessa dagar!
Har aldrig gjort någon något ont, aldrig sparkats eller bitits av något slag, men andra ord hon är en pingla!


Här har ni min underbara tös! Världens goaste och finaste!


En typisk dag då hon är lite tjurig...
Ignorera hur tjock hon är, bilden är tagen förra sommarn!

Kommentarer
Malin

Hejsan! Quilot är jag ägare hos nu och en väldigt snabb tös gillar allt! Nu är hon 17 år men det värkar inte alls som hon är 17 år snart har jag haft henne i5 veckor

2013-12-19 23:34:46
Malin

Det va bara kul att se ditt inlägg om min ponny. Har du kik eller? Så kan vi prata vidare om min lilla tös? modet går bra för dig förstås.

2013-12-19 23:40:38
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: