Vill du leva föralltid?

Om någon ställer dig frågan: "Vill du leva föralltid?" Så är svaret till nästan 100% "ja klart" , för vem vill dö egentligen? Men är frågan vill du leva föralltid den stora frågan eller är det orkar du leva föralltid? Under min praktik ställde jag faktiskt den frågan till en av personalen och hon svara: "Nej, jag vill inte leva förallitd" Varför frågade jag. Vet ni vad hon svarade? " Varför jag inte vill leva föralltid är för att det skulle bli långtråkigt. Skulle behöva göra samma sak hela tiden. Gå upp varje morgon, jobba varje dag, möta alla eländiga vardagsproblem dag ut och dag in. Och hon har faktiskt en bra poäng där, tycker jag. För visst är det så om man lever föralltid att man får göra samma saker i all oändlighet? Visst att man kan prova, utforska alla världens ting och saker man kan göra men någongång tar det ju slut, eller hur? Så frågan är ju egentligen inte vill du leva föralltid för ser man det kortsiktigt vill man ju givetvis det. Men tänker man lite längre så skulle det nog blivit tråkigt, eller? Skulle det blivit tråkigt eller skulle det varit roligt, underbart och kul hela tiden? En väldigt bra fråga och ett bra diskutionsämne om ni frågar mig. Men ta er en funderare och se om just du skulle vilja leva föralltid...

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: