Living on a boat

Nu äntligen har jag fixat både data och usb-minne.
Så nu tänkte jag slänga in bilder och skriva lite om hur det var.


Tobias mötte upp mig i Trelleborg, vid vattentornet och vi promenerade ner till båten. Jag fick gå med honom där obehöriga inte har tillträde egentligen. Jag kan säga att jag kände mig väldigt liten när jag stod jämnsides med båten. Stor som sjutton, och den är egentligen liten jämnfört med vilka andra båtar det finns. Iallafall, fick hälsa på allihopa och alla var jätte trevliga. Hytten var inte så stor, men inte fruktansvärt liten heller, den var lagom. Köket älskade jag! Ni anar inte, där var alla möjliga sorters kakor, och hur mycket läsk man ville fick man också. "Felicia where in heaven" haha! Nej, det var en jätte mysig båt och jag trivdes där. Annars hatar jag båtar för det är så trångt och smalt. Men med Tobias med är det ju ingen fara, hihi. Nej, jag tyckte det var roligt, fick följa med och se rum, gångar, ja allt, som ingen annan mer än personalen får se! Spännande! De har en brandrunda som dom måste gå 3 gånger om dagen. Jag fick följa med Tobias och gå de och fyf*an säger jag bara! Jag har sån fobi mot trånga utrymmen (åker inte hiss t.ex) och det fick jag när vi kom ner under vattenytan! Fy, det var så jäkla obehagligt så jag började faktiskt gråta! Ni kan tänka er, en gammal båt, med rostiga dörrar som knarrar och så himlans smalt, trångt, dålig luft... Usch ja, det var första och sista gången jag gick den! Men, som sagt, jag hade trevligt, det var spännande. Nu väntar bara stockholm också, Tobias har nämligen fått jobb där. Vem vet, kanske blir en vända dit och kika också! (:

Här kommer bilderna:
 
Dessa två bilderna: Den första, precis när jag kom. Den andra en trött Tobias i hans hytt.
 
En bild på hytten, inte så stor men dock inte liten heller för att vara på en sådan båt. Sen en bild på mig...
 
En styck Tobias innan han skulle gå och jobba. Och givetvis en hejdå puss, hihi
 
Första bilden är fören på båten, dock ganska suddig men.. Och Tobias på andra (:
 
Denna bild är bildäck och nästa bild är ett rökrum ^^ ganska stora rökrum...
 
Crew only! Hah, inte för mig del för jag fick också gå in där, hihi
 
Tobias visar mig hur det ser ut inuti en livbåt. Och även hur deras brandstation ser ut.
 
Här får jag äran att styra båten ^^ Fick även hålla utkick efter sjörövare , haha-haa
 
Dessa två bilderna är roliga för Tobias står på utsidan av båten medan jag står inne och fotar honom. Dock syns inte det på bilderna... De är duktiga på att hålla rent rutorna iaf, ;)
 
Solnedgången, dock ingen vidare bild men. Och en annan båt på väg ut!

Avslutar med denna bilden. Där står Tobias i mitten, min Tobias. Han har det yttersta ansvaret för en livbåt och befället om det skulle hända någonting med båten!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: